Support

Support och utbildning

Hur enkelt ett kassaprogram än är så kan det behövas lite hjälp emellanåt. Vi har lagt ned stor möda på att göra det så lättanvänt som möjligt för att minimera supporten och i stället avsätta resurser till utveckling av nya funktioner.
Service- och supportavtal tecknas årsvis. Du får hela tiden en ny version av programvaran, med de förändringar som vi löpande arbetar fram. Du får även fri telefonsupport rörande programmet.

Normalt går det åt en dags utbildning för att komma igång med kassasystemet men ibland har det räckt med en halv dag. Då installerar vi också programmet. Rekordet är 2 timmars utbildning och installation innan första kundens köp slogs in i kassan. Stormen Gudrun hade härjat strax innan så det var riktigt bråttom att komma igång och sälja motorsågar.

Om kunden har lite mer datakunskap brukar vi utbilda genom att koppla upp oss mot kundens dator. Både installation och utbildning görs då på distans.

 

Kontaktuppgifter för supporten

Klicka här för support via fjärrstyrning av er dator.
Telefon: 0381-13116, 13115
Fax: 0381-13114
E-post:
mynta@dsmdata.se

 

 Mynta FAQ